Кои са най-търсените фирмени придобивки от служителите през второто тримесечие на 2023?

50,000 лв. са дарили  служители от месечните си бюджети за корпоративни придобивки само за второто тримесечие на годината. 

Нараства  интересът към нетрадиционните фирмени придобивкиТова са част от  изводите за предпочитанията на служителите, използващи платформата на Re:benefit, през второто тримесечие на 2023 г., а сумата, която са инвестирали работодателите за тяхното благополучие,  надхвърля 5.5 млн лв.

Най-предпочитаните фирмени придобивки са от  категории “Застраховки” и “Здраве”

Открояващата се тенденция през второто тримесечие е, че  най-предпочитаната категория придобивки –  “Здраве”, отчита почти 23 000 заявки.

От друга страна обаче, застраховките заемат първо място в сред служителите по размер на бюджета, заделен за тях – над 1,2 млн. лв за тримесечието. Тук партньори-доставчици  като Сигма Консулт, Mussala Застрахователен Брокер, Creditport.bg и Булстрад са привлекли най-значителен дял от предоставените фирмени придобивки. Като най-предпочитани придобивки се открояват още и тези в категории “Спорт” и “Ваучери за храна”. Те запазват популярността си спрямо периода януари-март тази година.

50,000 лева дарения за благотворителност и засилен интерес към по-нестандартни категории

Близо 2500 души са избрали да направят дарения през платформата Re:benefit за предходните 3 месеца, като дарената сума достига 50 000 лв. Това е само една от по-нестандартните категории, в които служителите инвестират  бюджета си за придобивки. 

Отчита се и ръст на избиращите придобивки в категориите “Култура и развлечения”, “Онлайн пазаруване”, “Грижа за дома и семейството или домашния любимец”, “Ваучери за преживявания” и др. Свободният избор на нетрадиционни придобивки от служителите не само добавя стойност към  корпоративния имидж на организациите, но и подобрява тяхното позициониране като топ работодател на пазара на труда.

Все по-гъвкав е изборът на придобивки според пол и възраст на служителите

Не малък процент от индивидуалния си бюджет, мъжете са приоритизирали към категория „Гастроном“, обвързана с онлайн поръчки на хранителни продукти през познати платформи като Ebag, Supermag.bg и foodbox.bg.Мъжете са мнозинство и при избора на по-нетрадиционни фирмени придобивки, като  „Благотворителност“, „Застраховки“ и „Подаръци и преживявания“. Те демонстрират повече активност и по отношение на категорията „Онлайн магазини“. В нея влизат широко популярните Fashion Days, EMAG, Sport Depot и още много други. По отношение на придобивките от „В помощ на семейството“, забелязваме, че те са еднакво предпочитани както от жените, така и от мъжете. Възможно обяснение за това са нуждите и на дамите, и на господата  да се възползват от услугите на домашна помощница или детегледачка, предлагани от Goodknight, Bavachki.bg, Housecare.bg и много други налични вендори в платформата Re:benefit.

Спрямо критерия за възраст, се наблюдава най-силен интерес от всички групи към здравните услуги. Категория „Транспорт“ е силно приоритетна за 31–40-годишните,вероятно в резултат от забързания им и активен начин на живот.. Благодарение на този тип придобивки, потребителите имат достъп до преференциални условия за транспорт и услуги, предлагани от OMV, Lukoil, Център за градска мобилност, hobo и др. Същият възрастов сегмент се възползва и най-много от възможността за услугите на детегледачки и домашни помощници, предлагани в категория „В помощ на семейството“. Друга любопитна тенденция, която наблюдаваме, е сходния размер на инвестираната сума за придобивките от група „Гастроном“. Той е от страна на двете възрастови групи – под 30 г. и между 31 – 40 г.

Желанието за по-нетрадиционни придобивки ще продължи да се повишава

Предвид растящия интерес към гъвкавите придобивки, броят на потребителите на Re:benefit продължава да нараства. Платформата вече има над 11,000 активни потребители и предлага над 120 различни придобивки. Прогнозите сочат, че в бъдеще, желанието за по-нетрадиционни придобивки ще продължи да се повишава, за сметка на стандартните от типа на ваучери за храна или допълнително здравно осигуряване. Това е така, защото служителите все повече се стремят към персонализирани решения, съобразени с техните интереси и потребности.

Чрез предоставянето на свободен достъп до иновативна платформа, като Re:benefit, работодателите отговарят по-качествено на очакванията на служителите си. Това стимулира и мотивира талантите да останат и да се развиват в компанията. Служителите оценяват високо  възможността сами да избират най-доброто за себе си. Тъй като е съобразено с индивидуалните им потребности и желания във всеки един момент. В крайна сметка предпочитат работодатели, които предоставят допълнителни гъвкави придобивки.