В началото на 2024-та година разкриваме кои са най-популярните фирмени придобивки сред работещите в България и потребители на нашата платформа. Тенденциите показват, че хората инвестират все повече в своето здраве. Както и се стремят да подсигуряват бъдещето си. Същевременно нараства и интересът им към по-нетрадиционни категории придобивки, които откриват в Re:benefit.
“Здраве” и “застраховки” като най-популярни избори
Както и в предходни периоди, най-голяма част от бюджета на служителите за придобивки отива за застрахователни продукти. В края на изминалата година по разходен бюджет следват категориите “Транспорт”, “Ваучери за храна” и “Спорт”.
При ваучерите за храна обаче наблюдаваме ръст в разходваните бюджети. Докато всички останали споменати категории отстъпват от преднината си през последното тримесечие на 2023-та година спрямо предходния период. Видим ръст има при категориите “Онлайн магазини” и “В помощ на семейството”. Те са част от по-нетрадиционните категории, в които Re:benefit предлага гъвкави придобивки.
При индивидуалните поръчки за служителите най-голяма популярност запазват придобивките в категория “Здраве”. Въпреки че са с лек спад спрямо третото тримесечие на 2023 г.
Изборът на служителите спрямо бюджета им за гъвкави придобивки
Придобивките в категории “Здраве” остават най-популярни сред служителите без значение от бюджета им за придобивки всеки месец. По-любопитни са разликите в останалите категории:
При разполагаемост на месечен бюджет от работодателя в размер на до 100 лева служителите предпочитат да използват най-вече традиционните категории придобивки. Те са свързани със здраве, хранене и транспорт.
Видимо е, че при увеличаване на бюджета нараства и интересът на служителите към застрахователните продукти, подаръците, онлайн пазаруването, преживяванията и, най-общо казано, към нестандартните категории придобивки.
Напомняме ви, че именно в Re:benefit служителите могат да се възползват от такива, както и да променят избора си от придобивки всеки месец.
Предпочитани придобивки спрямо пол и възраст
При анализ на предпочитаните придобивки по пол ще забележим, че мъжете доминират по брой и изразходван бюджет във всяка една категория, като единствено при ваучерите за храна и придобивките в полза на семейството има баланс и по-засилен интерес от страна на жените.
Що се отнася до предпочитанията по възраст, можем да заключим, че най-младите са най-склонни да включват нетрадиционни придобивки в избора си. Като част от платформата ни, такива могат да открият в категории, като “Козметика и СПА”, “Домашни любимци”, “Забавления и свободно време” и други. Друг отличителен момент е възрастовата група 31-40 г., вероятно родители с малки деца, които са почти 100% от използващите придобивки в полза на семейството.
Свободата на избор е от значение
Възрастта и полът на служителите са само два от факторите, определящи предпочитанията им за фирмени придобивки. Наред с тях са локацията, периодът от годината, моментните потребности, семейното положение и много други. А в Re:benefit всеки потребител ще открие именно разнообразието от категории придобивки, което ще му предостави максимална добавена стойност всеки месец.
“Гъвкавите придобивки са доказано необходими на служителите в компаниите.” – споделя Георги Георгиев, CEO, Re:benefit. “Услугата ни дава свобода на избор как да използвате бюджета от своя работодател за над 120 различни придобивки в платформата ни, а данните са категорични – всеки избира според своите интереси, възраст, пол и др. В следващите месеци прогнозираме още по-силен фокус върху т.нар. “нестандартни придобивки”, каквито преди да създадем Re:benefit, работодателите трудно можеха да предложат на своите таланти. Тук визирам възможностите за дарения, пътувания и преживявания, развлечения и онлайн пазаруване, грижа за домашните любимци, дома и семейството или автомобила ви.”