Re:benefit и Ernst & Young Bulgaria, съвместно организираха бизнес закуска на тема „Привличане и задържане на таланти при оптимални разходи – гъвкава програма за допълнителни придобивки“. Присъстваха HR, CFO и CEO мениджъри от водещи компании от различни сектори. Те се запознаха с важността от и предимствата на предоставянето на корпоративни придобивки на служителите, съобразени с индивидуалните им нужди и потребности.
Гъвкавите придобивки като инструмент за привличане и задържане на таланти
Първата част от събитието се фокусира върху гъвкавите придобивки като инструмент за привличане и задържане на таланти. Партньорите ни от EY Bulgaria подчертаха колко важно е за работодателите да предоставят на своите служители допълнителни стимули. Едновременно с възможността за свобода на избора на придобивки. “Резултатите от проучване във Великобритания показват, че около 50% от талантите биха приели дори по-ниско заплащане за сметка на възможност да избират сами своите допълнителни придобивки”, сподели Невена Ковачева, ръководител на отдел „Човешки капитал и глобална мобилност “и Съдружник в EY Bulgaria. Оказва се също, че 1 от 4-ма служители, който планира да смени работното си място в следващте 12 месеца, би останал. Но в случай че работодателят му би проявил повече грижа за здравето и задоволяването на личните му нужди. Тя посочи като добър пример Белгия. Там държавата подпомага работодателите в предоставянето на гъвкавост като е създала по-благоприятен данъчен режим за разнообразен пакет от придобивки. Той включва по-екологични начини за транспорт, придобивки, които улесняват работата от разстояние и други
Презентация на Георги Георгиев, съосновател на Re:benefit
Интересното представяне продължи с презентация на Георги Георгиев, съосновател на Re:benefit и Петя Динолова, Директор Бизнес развитие в Re:benefit. Те споделиха с присъстващите актуални данни за това кои категории придобивки са най-предпочитани сред служителите у нас. Допълнително, двамата специалисти обърнаха внимание и на факта, че все още над 90% от компаниите в България предлагат или само стандартния пакет от социални придобивки. Такива са например ваучери за храна, ДЗО. По този начин лишават от избор своите служители, или не следват политика за предоставяне на допълнителни придобивки. Това е предпоставка за високия процент на не потребление на придобивките, както и за неефективността на разходваните средства от страна на компаниите.
Втората част от събитието бе посветена на темата за предизвикателството да се предлагат гъвкави програми за придобивки. Павлина Цветкова, мениджър Човешки капитал и глобална мобилност в EY Bulgaria, обясни, че има условия, на които допълнителните придобивки трябва да отговарят, за да се ползват от благоприятно данъчно и социалноосигурително третиране. Някои от тях са да бъдат предоставени с цел да задоволяват социално-битови и културни нужди на служителите. Също така да са общодостъпни за всички наети по трудови и договори за управление лица и да не пораждат парични взаимоотношения между работодателя и служителите.
….Около 30% от служителите са избрали точно определена компания, защото тя вече е клиент на Re:benefit
От своя страна, Георги Георгиев от Re:benefit представи ползите от използването на автоматизирана платформа за управление на фирмените придобивки. Той подчерта техните предимства, сред които посочи свободата на избора, баланс между работа и личен живот и др. Той сподели още и данни от платформата, които показват, че около 30% от служителите са избрали точно определена компания. Именно, защото тя вече е клиент на Re:benefit. Петя Динолова представи и предимствата за работодателите, които използвайки платформата, получават както цялостен обзор за активността в потреблението на придобивки от техните служители. Също така и неограничен достъп до, различни отчети (отчети за заплати, отчети за състоянието на придобивките на служителите, фактури и др.). Не на последно място, Динолова посочи, че наличието на големия брой доставчици на продукти и услуги, в платформата на Re:benefit (близо 50 фирми), дава свободата и разнообразието, които служителите търсят. Допълни, че всеки месец платформата се обогатява с поне 3 нови доставчика на продукти или услуги.
По време на събитието, се радвахме на положителна обратна връзка от участниците в събитието. Както и успяхме да предизвикаме интерес по темата. Мнозина изразиха желание да научат повече за възможностите и услугите, които предлагаме за внедряване на нашата система в техните организации.
Благодарности
Благодарим на нашите партньори от ЕУ Bulgaria за това, че заедно организахме това успешно събитие. Също така и за полезната и интересна презентация. Партньорството с тях е от изключително значение за нас. То ни позволява да сме все по-активни и сигурни в постигане на общата мисия за трансформиране начина за привличане и задържане на таланти от страна на компаниите в България.